Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Klagomålshantering

Institutionens ambition är att så långt som möjligt hantera de problem som uppstår genom dialog och mellan närmast berörda. Du som student rekommenderas därför att ta kontakt med berörd lärare eller administrativ personal för att reda ut eventuella problem. Kvarstår problemen rekommenderas du att ta kontakt med kursansvarig och därefter, i förekommande fall, programansvarig. Anser du fortfarande inte att problemet är undanröjt vänder du dig till institutionens utbildningsansvarig (alternativt studierektor för lärarutbildningen om frågan berör detta område).

Anser du att gällande regler för studier och examination vid Göteborgs universitet inte har följts vid institutionen har du också möjlighet att göra en formell anmälan till institutionen. Ange i ett e-postmeddelande vilken regel som du anser inte har följts och beskriv på vilket sätt detta berört dig som du rubricerar ”Anmälan om avvikelse från regelverket”. Ställ meddelandet till institutionens utbildningsansvarige via e-post: oskar.engdahl@socav.gu.se. Utbildningsansvarig tillser att ärendet utreds samt att beslut fattas och dokumenteras. Du som har anmält ärendet underrättas om beslutet. Är du inte nöjd med beslutet kan du föra det vidare till Samhällsvetenskapliga fakulteten. Anmälan ställs då till fakultetens dekan via e-post: samkansli@samfak.gu.se

Mer information om gällande regler för examination och studier på grund och avancerad nivå vid Göteborgs universitet, samt universitets handläggningsordning för klagomål om avvikelser från reglerna, finner du på studentportalen, se här.

 

 

Sidansvarig: Anders Östebo|Sidan uppdaterades: 2017-08-22
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?